• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کارگاه آموزشی مدرسه مغز پرور (به کارگیری علوم شناختی در مدارس)

کارگاه آموزشی مدرسه مغز پرور

به کارگیری علوم اعصاب شناختی در مدارس

(ویژه مدیران مدارس)

مدرس:

دکتر وحید نجاتی

استاد تمام علوم اعصاب شناختی

دانشگاه شهید بهشتی تهران

ویژه مدیران مدارس

زمان: ۱۵ شهریور ماه (ساعت۱۶ الی ۲۰)
مهلت ثبت نام: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

مجازی، با ارائه مدرک معتبر از دانشگاه شهید بهشتی تهران

هزینه سرمایه گذاری:۱۵۰۰۰۰تومان

هدف :

دوره حاضر در نظر دارد با معرفی اصول و فنون ارزیابی و توانمندسازی شناختی، اهمیت و ضرورت آن را به مدیران اموزش دهد.

سرفصل های دوره

  • مفهوم کارکردهای شناختی مغز و کاربست آن در عملکرد تحصیلی و رفتاری دانش آموزان

  • مشکلات تحصیلی و رفتاری دانش آموزان و نقص کارکردهای شناختی

  • سنجش کارکرد شناختی در مدرسه

  • تقویت مدرسه محور کارکردهای اجرایی

موفقیت تحصیلی در عصر اطلاعاتی  حاضر نه تنها وابسته به مهارتهای دانشی دانش آموزان است، بلکه به طور فزاینده ای

وابسته به مهارتهای پردازشی آنان است. تواناییهای پردازشی شامل توانایی تنظیم هدف، برنامه ریزی، اولویت بندی زمان،

سازمان بندی ، انعطاف پذیری شناختی، حفظ و دست کاری اطلاعات در حافظه کاری و خودپایی است. مجموعه این مهارت-

های شناختی، کارکردهای اجرایی خوانده می شوند. بر این اساس موفقیت تحصیلی دانش آموزان نیازمند توانایی برنامه ریزی

و اولویت بندی زمان، سازمان بندی مفاد درسی، افتراق موضوعات اصلی از جزئیات، تغییر مناسب رویکرد و پایش وضعیت

پیشرفت خود است(۱-۲.)

در دو دهه اخیر، شواهد متقنی فراهم شده است که نشان می دهد آموزش راهبردهای یادگیری نقش مهمی در استفاده

خلاق از اطلاعات دارد(۳ و ۴ )و فراگیران موفق از راهبردهای موثری برای پردازش اطلاعات خود استفاده می کنند(۵  )در

حقیقت این مطالعات نشان می دهند که دستورالعمل های صریح استفاده از راهبردهای فراشناختی نقش موثری در کمک به

یادگیری فراگیران ایفا می کند(۶ و ۷ .)فراشناخت در متون علوم شناختی، معادل کارکردهای اجرایی است. کارکردهای

اجرایی به فراگیر کمک می کند که یادگیری را فرایند محور نماید نه پیامد محور. به عبارت دیگر هر چند در دوره های

مختلف تحصیلی محتوای درس تغییر می کند، ولیکن راهبردهای یکسانی برای یادگیری مورد استفاده قرار می گیرند(۸ .)

در چند سال اخیر، آموزگاران به اهمیت کارکردهای اجرایی در کارایی تحصیلی پی برده اند. این کشف در پی تلاش های

بالینی برای توجیه عملکرد دانش آموزان برجسته ای که در نمود قابلیت های خود مشکل داشتند و به عنوان دانش آموزان

ضعیف قلمداد می شدند، حاصل شد. این دانش آموزان کارایی خوبی در آزمونهای کوتاه، ساختار یافته و استاندارد شده دارند

ولی در آزمونهای نیازمند استدلال و انتزاع مفاهیم کارایی ضعیفی دارند(۹ .)

هدف :

دوره حاضر در نظر دارد با معرفی اصول و فنون ارزیابی و توانمندسازی شناختی، اهمیت و ضرورت آن را به مدیران اموزش دهد.

برنامه درسی دوره

هیچ برنامه تحصیلی پیدا نشد !

نقد و بررسی دوره

نا مشخص

امتیاز
  • 5 ستاره0
  • 4 ستاره0
  • 3 ستاره0
  • 2 ستاره0
  • 1 ستاره0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

قيمت 150,000 تومان شرکت در دورهامتیاز: 0 از 0 رای

0

  • 1 هفته, 3 روزها
1 دیدگاه
1 دانشجو
تمام حقوق مادی و معنوی سایت برای جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی محفوظ است