دوره آموزشی آنلاین و تعاملی پرورش خلاقیت با رویکرد علوم شناختی
طراح و مدرس دوره: آقای دکتر محمود تلخابی
پسادکتری علوم شناختی
عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
مدیرگروه ذهن، مغز و تربیت، مؤسسه عالی علوم شناختی
دبیر کارگروه آموزش و پرورش شناختی، ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی
۵ جلسه آموزش تعاملی
شرکت کنندگان: شرکت برای عموم آزاد است.
ظرفیت فقط ۲۰ نفر
مهلت ثبت نام: ۱۵ ابان ۱۴۰۰
شروع دوره ۲۰ آبان ۱۴۰۰(استفاده از محتوای دوره در هر ساعت از شبانه روز بصورت آنلاین مقدور است.)
امکان استفاده از دوره تا پایان ابان
همراه با ارائه گواهی معتبر شرکت در دوره
هزینه شرکت در دوره: ۱۵۰ هزار تومان
۳۰ درصد تخفیف ویژه فرهنگیان، دانشجویان و فعالان آموزشی
دریافت کد تخفبف پیام به شماره واتساپ: ۰۹۰۱۱۸۱۴۹۴۷
شرح دوره:
خلاقیت عبارت از توانایی ایجاد چیزهای جدید است که به واسطه مهارت «تفکر خلاق» حاصل می شود. توسعه این مهارت تحت عناوین مختلف در برنامه درسی کشورهای متفاوت (انگلستان، آمریکا، نیوزلند، سنگاپور و…) مطرح شده است و به عنوان یکی از مهارت های اصلی قرن بیست و یکم شناخته می شود. به نظر می رسد با پیشرفت تکنولوژی مشاغلی که خلاقیت در آن ها اهمیت نداشته است بیشتر به کامپیوترها سپرده می شوند. به علاوه امروزه ، با توسعه ی بازار، یافتن روش های خلاقانه برای انجام سریع تر کارها از اهمیت بیشتری برخوردار است. همچنین رشدی روزافزون صنایع خلاق مرتبط با فراغت، خبر از اهمیت یافتن خلاقیت می دهد (Sawyer, 2012). در این دوره با بررسی تاریخی مطالعات خلاقیت و همچنین مرور یافته های مطالعات عصب شناسی در این حوزه، به بررسی راهکار های آموزش خلاقیت می پردازیم و در پایان، چالش های پیش رو برای آموزش خلاقیت را مورد بررسی قرار می دهیم.
سرفصل های دوره:
-
تاریخچه مطالعات خلاقیت
-
فرایند خلاق و سطوح خلاقیت
-
جهان اجتماعی خلاقیت
-
فرایند عصبی خلاقیت (مغز در فرایند خلاق، عصب شناسی قوه تخیل)
-
خلاقیت در کلاس درس ( رویکردهای پرورش خلاقیت، زیر مهارت های تفکر خلاق، آموزش مهارت های تفکر)
نقد و بررسی دوره
هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.
مدرسان
دانشجو ثبت نام کرده