• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دوره آموزش کاربردی ده سرفصل مهارت های زندگی

0( 0 REVIEWS )
0 STUDENTS

دوره آموزش کاربردی ده سرفصل مهارت های زندگی

برای رشد زندگی فردی و اجتماعی

مطابق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت

آموزش تکنیکی همراه با تمرین و تکالیف خانگی

همراه با ارائه گواهینامه

استاد: سرکار خانم خداکرمی مشاور ارشد خانواده و مربی مهارت زندگی

شرکت کنندگان: مربیان، مشاوران، فرهنگیان، اولیای دانش آموزان و دانشجویان

مدت دوره:  ۳۰ ساعت، ۱۵ جلسه ۲ ساعته چهارشنبه ها و پنجشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲

شروع دوره از ۴ شهریور ۱۴۰۰

مهلت ثبت نام: ۳ شهریور ۱۴۰۰

هزینه دوره:۶۰۰ هزار تومان (امکان پراخت در دوقسط)

۲۰ درصد تخفیف ویژه فرهنگیان، دانشجویان و اولیا دانش آموزان

دریافت کد تخفیف: ۰۹۱۰۱۱۸۱۴۹۴۷

اطلاعات بیشتر : ۰۹۳۹۵۰۸۴۷۴۷

شرح دوره:

اصطلاح مهارتهای زندگی (Life Skills) یعنی مهارتهای روانی – اجتماعی که به ما کمک می‌کنند با نیازها و چالش‌های زندگی روزمره بهتر کنار بیاییم.

مهارت های زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می برد، شخص می تواند مسئولیت های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و توانمندی هایش را بروز دهد و از آسیب های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند.

مهارت‌های ده گانه زندگی فردی و اجتماعی موفق طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی :

۱ _ مهارت خودآگاهی
۲ _ مهارت همدلی
۳ _ مهارت روابط بین فردی
۴ _ مهارت کنترل خشم
۵ _ مهارت مقابله با استرس
۶ _ مهارت جرئت مندی
۷ _ مهارت حل مسئله و تصمیم گیری
۸ _ مهارت مقابله با افسردگی
۹ _ مهارت تفکر خلاق
۱۰ _ مهارت تفکر نقادانه

◾️ مهارت خودآگاهی :
توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت و یافتن تصویری واقع‌ بینانه از خود. شناخت نیازها و تمایلات فردی برای آشنایی با حقوق و مسئولیت های فردی و اجتماعی

◾️ مهارت همدلی:
درک کردن دیگران و مشکلاتشان در هر شرایطی. این مهارت به دوست داشتن و دوست داشته شدن و در نتیجه روابط اجتماعی بهترِ افراد با یکدیگر می‌انجامد.

◾️ مهارت روابط بین فردی:
مشارکت و همکاری با دیگران، همراه با اعتماد واقع بینانه، که در کنار تقویت دوستی‌ها، دوستی‌های ناسالم را خاتمه می‌دهد تا کسی از چنین روابطی آسیب نبیند.
◾️ مهارت مقابله با فشار عصبی و کنترل خشم :
با آموختن این مهارت افراد هیجان‌های مثبت و منفی را در خود و دیگران می‌شناسند و سعی می‌کنند واکنشی نشان دهند که این عوامل مشکلی برای آنها ایجاد نکنند

◾️مهارت حل مسئله :
زندگی سرشار از مسائل ساده و پیچیده است. با کسب این مهارت بهتر می‌توانیم مشکلات و مسائلی را که هر روز در زندگی برایمان رخ می‌دهند، از سر راه زندگی‌مان برداریم.

◾️ مهارت تصمیم‌گیری:
برای برداشتن هر قدمی در زندگی باید تصمیم‌گیری کنیم، مسیر زندگی انسان را تصمیم‌گیری‌ های او مشخص می‌کند. با آموختن این مهارت اهداف خود را واقع بینانه تعیین و از میان راه‌ حل‌های موجود بهترین را انتخاب می‌کنیم و مسئولیت عواقب آن را نیز به عهده می‌گیریم.
◾️ مهارت تفکر خلاق :
تفکر یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی است. مهارت تفکر خلاق، همان قدرت کشف، نوآوری و خلق ایده‌ای جدید است تا در موارد گوناگون بتوانیم راهی جدید و موثر بیابیم.

با آموختن تفکر خلاق، هنگام مواجهه با مشکلات و دشواری‌ها احساسات منفی را به احساسات مثبت تبدیل می‌کنیم. هنگامی که تفکر خلاق را می‌آموزیم دیگر مشکلات زندگی مزاحم ما نیستند، بلکه هر کدام فرصتی هستند تا راه‌حل‌های جدید بیابیم و مشکلات را به گونه‌ای حل کنیم که کسی تاکنون این کار را نکرده باشد.

◾️ مهارت تفکر نقادانه :
این مهارت موجب می‌شود هر چیزی را به سادگی قبول یا رد نکنیم و پیش از آن، موضوع مورد نظر را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن، در مورد رد یا پذیرش آن تصمیم گیری کنیم. با آموختن تفکر نقادانه فریب دیگران را نمی‌خوریم و به عاقبت امور به خوبی فکر می‌کنیم و دقیق و درست تصمیم می‌گیریم و ارتباطات درستی برقرار می‌کنیم.
◼️مهارت مقابله با افسردگی
به طورکلی مثبت اندیشی و افکار منفی هر دو به صورت مسری از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. شما می بایست سعی کنید به جای اینکه اجازه دهید افکار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را تضعیف کند، با گفتار مثبت خودتان اندیشه ها و افکار مثبت را به دیگران منتقل کنید و به آنها بیاموزید که افکار منفی شان را کنار گذاشته و اندیشه های مثبت را جایگزینش کنند.

نقد و بررسی دوره

نا مشخص

ratings
  • 5 stars0
  • 4 stars0
  • 3 stars0
  • 2 stars0
  • 1 stars0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

  • 600,000 تومان
  • 1 week, 3 days

مدرسان

0 دانشجو ثبت نام کرده
    تمام حقوق مادی و معنوی سایت برای رویداد خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی محفوظ است