دوره تابستانه حضوری کارآفرینان نوجوان
پرورش نسل آینده کارآفرینان نوآور کشور
دوره آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان (آموزش مهارت های تفکر و مهارت های نرم کارآفرینی زیر نظر روانشناس حرفه ای)
باشگاه کارآفرینان نوجوان دورهای است متمایز برای تربیت «نسل آینده کارآفرینان نوآور کشور» که با تلاش جمعی «دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی»، «سازمان آموزشهای فنیوحرفهای کشور»،«وزارت آموزش و پرورش» ، « معاونت توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران » و « پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا» برگزار می گردد.
تعداد جلسات: ۱۹ جلسه کارگاهی نیمه خصوصی (در قالب گروههای ۴ الی ۶ نفره) سه ساعت حضوری دو جلسه در هفته
شرکت کنندگان: دانش آموزان پایه ششم تا دوازدهم
مهلت ثبت نام: ۵ خرداد ۱۴۰۲
توجه: در صورت تکمیل ظرفیت لینک ثبت نام غیر فعال خواهد شد.
همراه با ارائه گواهینامه معتبر از دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
حق عضویت:
۸۰۰ هزار تومان ( ۲۵% تخفیف در صورت ثبت نام تا ۵ خرداد ۱۴۰۲ با وارد کردن کد تخفیف e3131 )
تخفیف ویژه ثبت نام گروهی (بیش از ۵ نفر همزمان)
و تخفیف ویژه دانش آموزان مناطق روستایی و محروم
لطفا پس از ثبت نام تصویر صفحه پرداخت را به همراه نام و نام خانوادگی و شماره شاد، برای arameshchemist@ در پیام رسان شاد یا ایتا ارسال کنید.
جدول زمان بندی اجرای پاییزه طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان:
ردیف |
عنوان |
زمان برگزاری |
توضیحات |
۱ |
ثبت نام دانش آموزان |
۵خرداد ۱۴۰۲ |
از طریق سایت stideas.ir |
۴ |
جشن و اردوی افتتاحیه |
حضوری | |
۵ |
آغاز برگزاری کارگاهها همراه باتمرین های عملی |
هفته سوم تیر ۱۴۰۲ |
دو جلسه ۹۰ الی ۱۲۰ دقیقه ای در هفتهزمان برگزاری:
|
۶ |
پایان دوره و آغاز مهلت ارائه پروژه |
شهریور ۱۴۰۲ |
پس از پایان دوره فرصت یک ماهه جهت اجرای پروژه عملی داده می شود و در جلسه نوزدهم پروژه ها ارائه می شوند. |
۷ |
اختتامیه برگزاری نمایشگاه مجازی پروژه های دانش آموزان و اعطای گواهی دوره از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی |
مهر ۱۴۰۲ |
|
۸ |
هزینه ثبت نام |
۸۰۰ هزار تومان |
بدون احتساب اردوی افتتاحیه |
ویژگیهای متمایز کننده باشگاه کارآفرینان نوجوان:
– تمرکز بر آموزشهای مهم بین المللی جهت تبدیل نمودن نوجوان به یک کارآفرین نوآور.
– تمرکز بر مهارتهای نرم بنیادین، در مقابل ابزارهای رایج در سایر دوره ها، جهت اثربخش تر نمودن آموزشها.
– برگزاری جلسات متناوب باشگاه در طول۳ الی۴ ماه به منظور اثربخشی آموزش ها.
– تمرکز بر تمرینهای عملی و گروهی، جهت اثربخش تر نمودن آموزشها.
– توجه همزمان به درس نوجوانان بگونه ای که طی دوره، نوجوان به طور میانگین ۱۵ ساعت در ماه را صرف تمرینها خواهد نمود.
-شبکه ِ سازی سالم و موثر میان نوجوانان دارای روحیه کارآفرینانه.
مراحل اجرای طرح مجازی باشگاه کارآفرینان نوجوان (۱۸ جلسه)
-
ثبت نام دانش آموزان در سامانه (دانش آموزان پایه های پنجم تا دوازدهم) و پرداخت حق عضویت
-
تشکیل گروههای ۴ الی ۶ نفره و انتخاب یک رهیار برای هر گروه (دانش آموزان در گروهها براساس دو رده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال عضو خواهند شد.)
-
برگزاری همایش عمومی آغاز فرایند باشگاه
-
برگزاری جلسات باشگاه توسط رهیاران هرهفته یک تا دو جلسه (جمعا ۱۹ جلسه )
-
برگزاری اختتامیه و نمایشگاه فعالیت ها و پروژه های دانش آموزان و هر دانش آموز یا گروه یک پروژه براساس آموخته ها ارائه خواهند داد.
-
آغاز آموزش های تخصصی کارآفرینی و ارتباط ادامه دار دانش آموزان با باشگاه (رصد پیشرفت دانش آموزان حتی پس از ورود به دانشگاه یا بازار کار)
باشگاهکارآفرینان نوجوان به عنوان یک ضرورت ملّی:
جمعبندی مطالعات بسیار مهم در حوزهی توسعه نشان میدهد که کارآفرینان نوآور و خطشکن، تنها کسانی هستند که میتوانند موجب توسعه کشورهای توسعهنیافته شوند. این مطالعات، کارآفرین را خالق بنگاه جدیدی میداند که با خارج شدن از رویههای معمول و عامهفهم و بهکارگیری الگوهای جدید و نوآورانه، علیرغم مقاومت شدید محیط و خرد رایج، با ورود به بازار، اقدام به حذف «بنگاههای حافظ وضع موجود و کمتر نوآورانه» میکند که این اقدام وی منجر به رشد اقتصادی میشود. با توجه به این موضوع، کارآفرینی و نوآوری، تفاوت زیادی با صرفِ تأسیسِ یک بنگاه جدید دارد و از همینرو، آموزشهای بسترسازِ آن نیز تفاوت زیادی با آموزشهای رایج در کشور، چه در سطح آموزش و پرورش (که غالباً مبتنی بر محفوظات و کسب نمره است) و چه در سطح دانشگاهها (که عمدتاً متمرکز بر صرفِ تأسیسِ بنگاه جدید است) دارد. جمعبندی مطالعات مهم نشان میدهد که فرد برای تبدیل شدن به یک کارآفرین نوآور، نیاز به تقویت مهارتهایی نرم و بنیادین در خود دارد که این کار اساساَ میبایست از سنین کودکی و نوجوانی آغاز گردد.
اهداف:
اهداف نگرشی: ایجاد نگرش خلاق، نگرش دانستن، توانستن و انجام دادن، تقویت نگرش مثبت و انعطافپذیر در برابر تغییرات و موقعیتهای مبهم، تقویت حس کنجکاوی، پرسشگری، تقویت احساس خودکارآمدی و شایستگی اجتماعی در نوجوانان، تقویت حس استقلال و توفیقطلبی در نوجوانان با توجه به تفاوتهای فردی آنان و …
اهداف مهارتی: برقراری ارتباط با همسالان و بزرگسالان، مهارت همکاری کردن در تیم و پذیرش مسئولیت، مهارت حل مساله و مهارتهای پژوهشی، استفاده از ابزارها، مواد و وسایل و رسانههای مختلف برای یادگیری، پرورش مهارت رویارویی شجاعانه با تغییرات و دنیای جدید، مهارت درک افکار و احساسات خود و دیگران، کسب مهارت یادگیری، انتقال و تعمیم آموختهها به شیوههای مختلف، تقویت مهارتهای رهبری همسالان و گروههای کوچک و تقویت مهارتهای فردی و …
نکته: طبق توافق به عمل آمده با دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانش آموزان در پایان دوره درصورت ارائه پروژه مناسب گواهینامه گذراندن دوره را از این دفتر دریافت خواهند کرد. همچنین رهیارها مدارک بین المللی فنی و حرفه ای پداگوژی و کوچینگ را دریافت خواهند کرد.
نقد و بررسی دوره
هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.
مدرسان
0 دانشجو ثبت نام کرده